By Tuesday, 28 February 2012

Cara Nak Tukar Cursor Versi Blogskin

Assalamualaikum and good night guys :D


Okay guys, let's rock read this entry, hehe. Alah, borink je pun tuto ni, senang banget bagi gua. Ini untuk newbie in blogskin sahaja. Bolehlah selalu jengah jenguh blog gua. Wait, kenapa malam ni aku cakap indon malay ni, urghh lidah aku dah bertukar, haha. Lidah Faiz ni asyik bertukar-tukar. Bagi lo yang tak tahu apa apa, sila baca gua punya entry ini dong! Okay, lo baca ya.

1) Dashboard > Template

2) CTRL+F perkataan di bawah ni..

cursor: url

3) Kalau korunk jumpa code tu, baguslah..

4) Jom check photo di bawah untuk pastikan yang code korunk jumpa tu betul atau salah..



Click untuk besar kan gambar ni.

5) Korunk dah tahu code yang korunk cari betul atau tidak? Kalau dah tahu, sambung step seterusnya..

6) Korunk ada nampak perkataan dalam (kurungan) sebelah ayat cursor: url tu tak? Kalau korunk tak nampak sila lihat photo tadi dan lihat ada perkataan yang di high lightkan tak? Tulah link cursor url. 

7) Kalau korunk nak tukar cursor, korunk kena ada url cursor yang korunk nak letak. Kalau dah ada, korunk copy url cursor korunk dan paste dekat perkataan yang di high lightkan tu, iaitu dalam kurungan.

8) Lepas paste, preview dulu. Kalau menjadi dan tak ada error, korunk boleh save terus.

Tadaaa? Menjadi kan? Kalau tak jadik Faiz tak tahu nak kata apa, sorry. Sebenarnya, senang je pun. Hehe. Kalau tak paham, boleh tanya Faiz di facebook etc. Eh wait, kenapa tiba tiba aku tak cakap indon malay ni. Hahaha, kan Faiz dah cakap, lidah Faiz bertukar-tukar. Okay bye adiosss..







No comments:

About



Faiz, 18, Malaysia - A law student in UiTM Dengkil. This is my blog where I wrote anything about my personal life.

SUBSCRIBE

Followers

Message

Instagram

Popular Posts

Music